onsdag, september 01, 2010

Håll mina tankar positiva

Genom det lilla barnets ögon är världen fantastisk. Oerhörd. Det är isbjörnar, giraffer, lejon överallt. Monster och spöken man måste tampas med. Men som man kan krama. Lösningar på alla problem. Enkelt. "Ta en annan väg pappa".

Jag är problemtyngd, medveten och insatt i problematiken. Jag vill bara vila i sinnet, men får inte vara ifred. Globalt är stort för en liten människa att bära på. Man önskar att man inte visste. Men man vet. Och ändå gör man fel. Hela tiden. Det borde vara enklare. Barnen visar vägen. Och jag ska upprepa ett mantra:

"Håll mina tankar positiva, för mina tankar blir till mitt beteende
Håll mitt beteende positivt, för mitt beteende blir till mina vanor
Håll mina vanor positiva, för mina vanor blir mina värderingar
Håll mina värderingar positiva, för mina värderingar blir mitt livsöde"
M.K Gandhi

Inga kommentarer: