torsdag, januari 17, 2008

Riktig forskning samt dagisverksamhet

Så här ser riktiga vetenskapsmän ut tycker jag.

Min vän och kollega Victor häller flytande kväve...
Man använder det för att döda små kryp blixtsnabbt och bevara kemiska grejjer. Frysa tiden kan man säga. Det är bannemej riktig forskning!

Imorgon ska jag ta hand om några studenter som kommer för att bli intervjuade för doktorandplatser. Jag ska bland annat leda en person från kafferummet till mötesrummet. Jag tänker i mitt stilla sinne "om man inte ens kan hitta rummet man ska bli intervjuad i, förtjänar man knappast anställning" och liknande, men biter mig i tungan och lyder stilla. Man har givit mig ett otroligt komplicerat schema där dom olika aktiviteterna är färgkodade osv. Vi får se om jag klarar denna utmaning. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till för guds skull imorrn...hoppas du klarar utmaningen
kram