tisdag, januari 15, 2008

Silverbilen

Var idag och hämtade silverbilen!

Han som sålde den var supertrevlig helt klart. Från australien var han och laid back på ett typiskt "crocodile dundee"-sätt. Examen från cambridge, jobbade med corporate law hemifrån för att slippa ha kostym. Gillade in flames, opeth och at the gates och var sålunda eld och lågor över att jag var från "the capital of death metal" och gothenburg sound etc... Kul kille! Han gick loss över hur mycket dårar som kommer fram i ljuset när man har en annons ute (inte jag hoppas jag:) och beskrev en del av dom mail han fått. "As soon as you stick your head above the trenches, the loonies come out, it just makes you want to go home and hide" sa han.

Jag körde hem silverbilen i totalt helvetesregn till tonerna av någon opera på radion. Jag borde ha lyssnat på Hawkwind - silver machine!

Inga kommentarer: