tisdag, februari 19, 2008

Högintressant dag!

Var hela dagen på the royal corintian yacth club på en vetenskaplig konferens för Professor Aiken's ära, som ska dra sig tillbaka. En hel del berömda personer var där, bland annat en legendarisk man som heter Ian Robinson som bla har skrivt BOKEN om satelliters användande inom oceanografin. För mig var det som att träffa mannen som skrivit bibeln (om den skrivts av en person) ungefär. Många andra intressanta föredrag, högrelevanta för min forskning, avnjöts i en informel stämning, fyllda av anekdoter om den färgstarka professorn från irland (tex i början av visningen av min film utropade han på klingade irlänska, fritt översatt; "varför ska det alltid vara någon konstig handling på land i början av en undervattensfilm!"). En av dom bättre dagarna i min hittills korta forskarkarriär! Kvällen skulle man tillbringa i gindistilleriet (en av professorns hobbies är att konsumera stora mängder gin), men jag får istället ta hand om la familia eftersom C är sjuk. Helt ok dock, jag är rätt trött själv efter denna dagen och jobbar just nu extra hårt av olika andledningar och deadline's.

Nu: soffan!

Inga kommentarer: