onsdag, mars 12, 2008

Flyt och excersis

Jobbet flyter på bra. Det känns sköj och nya modellen ser lovande ut. Min ena handledare sa i dag att han ville ha den där artikeln, vi (mest jag) håller på att skriver i all evighet, i wordformat. Suck! Den andre propsar på LaTEX (nej det är inget kinky, det är ett type setting program), som jag lärt mig uppskatta väldigt mycket. Så det är bara att sätta sig och göra cut and paste in i en jädra word skräp fil så han kan ge feedback och ändra. Jag tror inte den blir publicerad ändåså. Den är rätt kass tror jag, iallafall jämfört med dom fanimej grymma grejjerna jag har på gång. Så det så. Det är även klart att jag ska till SMHI och hålla föredrag om ett statistik / modellerings program (i.e. "R") när jag ändå är i Svedala.

Annars rullar allt på ungefär som vanligt. Var på gymmet i dag och tänkte som jag alltid gör, när jag satt på tortyrhojjen och läste varningen "...if you feel faint, dizzy or pain stop...". Det gör man ju hela tiden när man tränar ju. Om jag skulle stoppa varje gång jag upplevde dessa symptom skulle jag sluta innan jag hunnit börja :)

Pax vobiscum

Inga kommentarer: