söndag, mars 23, 2008

Just det ja - Stonehenge



Vi passerade förbi påväg till Winchester häromdan. Bilden fick jag ta från bilen i farten, vi hade inte tid att stanna. Jag behöver nog mer tid att lära känna dom här stenarna, första intrycket var; jaha. Sen såg jag, inom mig, det lysande introt till Spinal tap's öppning när en mini Stonehenge hissas ner på scenen och sångaren proklamerar: "In ancient times, hundreds of years before the dawn of history, an ancient race of people... the Druids. No one knows who they were or what they were doing... " och jag börjar skratta högt. Min handledare sneglar på mig, lite skeptiskt, jag får förklara och sen är allt ok igen. Jag var dock ändå lite besviken på Stonehenge, jag vet inte, men jag hade lixom väntat mig lite.... mer. Typ.

PS Förkylningen utvecklar sig någorlunda. Hjärnan känns dock som en hink klister och allt gör ont.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör ett lite längre besök så blir det bättre. Besök sedan Avebury som är mycket större. Där finns även en pub mitt i alltihop ifall du fortfarande är lite osäker på hur fräckt det är, och behöver slappna av med en pint - gillar du stenarna: ta en stout, ogillar du dem ta en trist lager!

Men Winchester måste du väl ändå ha gillat? Hann du besöka katedralen?

Ha det,
/Anders

sa...

Jag får göra det. Men jag tar nog en Ale. Jag hann ingenting i Winshester dessvärre, jag hörde dock talas om katedralen. Synd där.