onsdag, juni 06, 2007

Immersion = lycka

Tog halva dagen ledigt idag. Stack o fridök med Vas. Vi åkte till ett ställe in the middle od nowhere. The beach helt enkelt. En egen strand. Hyfsad sikt och massor av fisk. Vas sköt en makrill, vilket är imponerande eftersom dom simmer snabbt som fan i vanliga fall. Den var totalt vanvettigt god, grillad direkt på stranden!

Tydligen är det lagligt att plocka humrar här. Vi tog en och gissa hur god den var. Jag lagade till den när jag kom hem till middag. Jag tog vad jag hade, vilket inte var så mkt; snabbt kok i saltvatten, sen klöv jag den på mitten och penslade köttet med basilika/vitlök/salt/peppar mixad i olivolja blandning. Sen en snabb grill i ungnen och ojojoj, det smakade himmelskt! Jag käkade innehållet i klorna direkt efter saltkoket. Kunde inte låta bli.

Glad igen.




2 kommentarer:

Björnen sa...

Det låter helt grymt skönt! Skoj!
Ta med dig ett gäng humrar nästa gång du kommer!

Anonym sa...

Du din hummer, där tåska du no :D