lördag, juni 02, 2007

Välförtjänt vila

Njuter av en stilla Lördag.

I veckan fick jag färdigt artikeln jag skriver och har skickat den till Bristol för att få feedback. Jag vet inte vad jag ska skriva mer, så den kanske är klar då.

Förövrigt skrev jag ett tal (eller rättare sagt stora delar av det) som hölls till dom som tog studenten på min gamla gymnasieskola. Talet gick hem och en del (av lärarna) sa att det var det bästa dom hade hört. Så det så.

Igår tog jag en afterwork öl och snackade lite med Vas, som är född i Tyskland, uppvuxen i Grekland och nu jobbar i England. Han är även fridykare, så därav vår bekantskap. Vi ska sticka ner till Cornwall imorgon och hålla andan är planen. Han för att jaga fisk, jag för att fota.

Annars testade vi ett nytt ställe igår. Platters. Helt ok fisk. Mer än ok faktiskt. Lite osigt där inne, men rustik havsinspirerad inredning, snabb service och god fisk. Men, vad serverar dom till en delikat sjötunga i detta barbariska land?

Pommes frittes.

2 kommentarer:

Björnen sa...

Vad var det för tal för gymnasieskolan? Och varför skrev du det?

Anonym sa...

Skrev ett utkasst för jag blev ombedd, mer info se mail...