söndag, februari 01, 2009

Nästan fadäs på mållinjen men allt gott

Väl hemkommen.

Jag vill beskriva den fantastiska känslan man får av att vandra i gränderna i gamla stan i Nice. Bara lägga sig på stranden ett slag och känna medelhavets smekning. Men det skulle bli en hel roman. Vi får ta det en annan gång och kanske lite bilder, va.

Vi kan konstatera att hemresan gick förhållandevis smärtfritt, med undantag av landningen i Plymouth som var den värsta jag någonsin varit med om. Till och med personalen var uppstressade. Jag trodde seriöst och relativt sansat att vi skulle krascha. Stark sidvind dilla dom om, planet (en liten dash 8-300) vinglade helt sjukt mycket, piloten lyckades i sista millisekunden få upp vingen från en säker träff i marken och satte ner kärran med en smäll som borde fått landningsställen att gå av. Avsaknad av kompetens skulle jag vilja säga. Jag skakade i en dryg kvart efteråt.

Vi firar med skumpa framgången och att jag överlevde.

Inga kommentarer: