söndag, februari 08, 2009

Ensamma pappan

C kom hem igår kväll efter en framgångsrik shoppingtur till London. Jag var med Isa och hade det mysigt. Vi var hos fransmännen på eftermiddagsfika (dom bakar alltid en kaka på lördagar). Spanjoren med sicilianska frun var där även dom. Isa lekte med deras lilla dotter och hade det kul. Käkade kaka. Sicilianska frun var orolig över hur jag kunde klara att vara själv hela dagen med Isa. Ja, du, det är lite av ett mirakel. :)

Idag sov jag hela förmiddagen, de goda nyheterna förra veckan tror jag släppte ungefär två års ångest och anspändhet. Och vädret är ändå Mordor. Jag ska vara själv nästa lördag också när min oansvariga fru åker till Bristol för att träffa Moa som är där för att kolla på hus (dom ska äntligen flytta från dom tossiga förenade staterna, till det relativt mera kultiverade och sansade förenade kungadömet). Rafflande fortsättning följer.

Inga kommentarer: