måndag, mars 23, 2009

Iacta alea est

Jag vet inte vad det är med mig. Jag kanske bara är lite trött. Idag förfärade jag hela fikarummet med att utbrista att fotboll är den värsta sporten som finns och att jag aldrig skulle ägna mig åt sådant barbari som att deltaga i en match. Jag tror jag bara är lite trött på Engelsmännens ständiga aldrig någonsin upphörande tjöt om rugby, cricket och fotboll fotboll fotboll. Dom kippade efter andan och spridda kommentarer syftande på mental hälsa kunde höras i rummet. Jag blev tvungen att släta över med att säga att jag givetvis uppskattade att titta på dom viktigaste matcherna på TV. Men det var redan försent. Iacta alea est

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att någon äntligen vågar säga att fotboll är det kanske tråkigaste som finns (och så i England!), om man inte räknar med hårda sparkar mot njurarna. Fotboll har avlöst religion som opium för folket, och för att bli i överskriftens terminologi, så är fotboll nutidens panem et circenses. And Patrik scores!

MD

sa...

Striiiiiike! :D
Jag uppskattar denna uppbackning
och kontrar med quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Anonym sa...

Enig! Men man skall nog undgå tex. norsk eller indisk accent... Så tappar man nog lite av det djupsinniga.

MD