onsdag, mars 11, 2009

Something up my sleeve bara

Min strängaste handledare gjorde ett oväntat besök just när jag skulle gå hem. Jag hade tidigare frågat om vi skulle kunna skriva ihop en liten artikel om en submodell jag har i min stora model om havet. Han var starkt kritisk då. Nu snackade vi lite igen och han frågade hur vi skulle "sälja" storyn. Jag var lite tvekande, men så kom jag på att jag hade en rätt intressant figur, såndär global förändring med många färger och grejjer. Han gick i taket av upphetsning. Varför har du inte visat den här innan!!?? Jag hade ingen aning om att du satt på något sånt här, gick han på vet ni. Det är en fast track publicering i en high impact journal direkt.

Jaha sa jag, det låter ju bra. (Jag tror det var det jag försökte antyda, men i något mera blygsamma (svenska?) tonalag). Göttede!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va säger man?! Världsklass!

Gott jobbat mannen! Grattis!

Unknown sa...

Framgång föder framgång!GRATTIS!
Kram Lena o Lennart

sa...

Tackar tackar!

Det är dock långt mellan initial entusiasm och publicering. Och en jävla massa jobb. :)