fredag, december 18, 2009

Harpaltar och aggressiva plogar

Vaknar i svinaottan styggt uttorkad. Måste väl vara kylan som gör luften torr. Somnar inte om, utan börjar istället grubbla. Blir arg på hjärnan och går upp för att straffa den. Står i fönstret och kollar på har-spåren i den decimeterdjupa snön. Tänker att dom måste frysa om tassarna nått väldigt harpaltarna. Ser två flygplan blinka som ufon långt upp, en snöplog snurrar runt i en aggressiv kamp med en uppenbarligen svårskottad trottoar, tillslut ger den sig i väg i vredesmod med full gas längs bilvägen. Det blir nog en trevlig dag idag tror jag. Man ska överaskningsfira mig (att jag blev doktor) av allt att döma på jobbet. Sen ska jag ut, och känna spänningen kittla och döden flåsa mig i nacken, i det hala väglaget på europaväg nummer fyra samt trista gamla riksväg 40.

Inga kommentarer: