tisdag, december 01, 2009

Luj Dog!

Verkligen otroligt. Två intressanta dokumentärer på public service kanal ett och två igår. Först om madamme Curie x 2 mkt inspirerande och sen om en av mina idoler fullblodsgalningen Hunter S. Thompson. Fint.

Helgen var najs annars, hur kul som helst att träffa gamla kursarna, även om jag kände mig lite generad av att dom verkade tycka jag var så jävla duktig. Dom är väl lika duktiga dom. Minst. eller jag kanske är lite bättre. Jo. Lite. Eller nja, jag är nog bäst. Om jag ska vara ärlig alltså. Och starkast. Även: vi var på fantastisk middag hos Frideli och A. Dom hade lagat mat hela dagen och cyklat flera mil för att handla den bara för vår skull, En av rätterna har jag redan lagat själv igår. Dom bodde i mysigaste stugan i skogen och jag är grön av avund. Fast jag vill nog ha nån kvadrat mer för att kunna knö in hela tjocka släkten och alla kottar.

Jo jag har uppfunnit en ny drink också i helgen: blossa lingon glögg + lite vittvin + gin, skaka med is som en drajja, häll upp i dito glas = luj dog!

Denna veckan är helt hysterisk och nästa är jag ju då i England. Vi ses på andra sidan v.50.

1 kommentar:

Pelle sa...

Hunter S. är stenhård. Vilken författare asså. Och sikken snubbe.

"Impossible to walk in this mud"