söndag, oktober 29, 2006

Sex, drugs and rock'n roll

Fast utan sex and not so much rock'n roll.

För att inte framstå som beige gick jag således på halloweenfesten igår. Förfesten timade jag exakt. Det var ingen tidangivlese i inbjudan, jag chansade och kom exakt samtidigt som alla andra. Tydligen är det allmänt vedertaget i (sydvästra?) England att man anländer 20:30 till en förfest! Märkligt. Jag var inte utklädd, ens till kvinna, vilket bekymrade många. Jag fick som tur (?) var låna en grön peruk som kliade så in i helvete.

Jag är inte speciellt bakis idag, vilket är lite besynnerligt med tanke på att man bjöd på en häxa från helvetet. De tog all sprit som finns samt allt möjligt virke och blandade i PET flaskor. Det smakade givetvis vedervärdigt, men man tackar inte nej när det bjuds. Jag lyckades dock rädda lite gin från undergången i häxbålen. GT är alltid rätt!

Man träffar en del märkliga människor. Det är alltid kul. Som en lite småflummig kille med helt kass dread frilla. Ni vet, det var lixom bara en "kaka" på skallen på han. Iallafall, han rökte givetvis gräs också (nej, jag smakade inte), det roliga var att han hade odlat skiten själv i sin trädgård och hade en lång paranoid utläggning om att helikoptrarna som passerade över hela tiden nog hade odlingen under uppsikt. Dom var han på spåren trodde han. Han hade köpt plastblommor som han hade placerat i odlingen för att det skulle se mindre misstänkt ut! Fear-an-loathing-in-las-vegas värre, säger jag bara.

När vi ansåg oss förfestade tillräckligt gick vi vidare till Festen (stort F), det var ett jävla drag med massor av folk, säkert 100 pers, mellan typ 16 år till 40. Dom hade fixat massor med halloweengrejjer och fake spindelnät i taket osvosv. Det bästa var att det fanns ett biljardbord. Det gjorde min kväll. Spelade pool (bollarna ser ut som röda och gula tomater) hela kvällen, tills jag spillde ut min drink på mig själv, blev sur och gick hem.

Nu ska jag slappa, äta fet mat och spela PS2.

PS
Nu när vi ändå är inne på droger säger jag såhär; någon som har rökt på slår troligen inte ihjäl någon annan. Alkohol vet vi alla vad det kan ställa till med. Personligen nyttjar jag inte illegala substanser och jag börjar faktist tröttna lite på sprit eller iallafall eftervärkningarna. Men så säger väl alla dagen efter?

1 kommentar:

lott sa...

Shoo! Jag är rätt nöjd...kan funka..Jag läser...
Peace