lördag, oktober 28, 2006

Välkommna

Tjena!
Välkommen till ännu en ny blog. Varför ska du läsa denna? Svår fråga. Vi får se.

Jag kommer skriva om mina betraktelser och funderingar. Lite foton kommer även dyka upp. Mestadels kommer det troligtvis handla om mitt liv som ung forskningsstuderande i England. Men jag kommer bespara er långa tråkiga utläggningar om mitt arbete. Jag ämnar älta sånt som kanske är mera av generellt intresse. Som att jag är bjuden på halloweenparty ikväll :)

Jag vet att jag borde gå och "socializa" osv, men jag börjar väl bli en medelålders lite tråkig man nu, för jag känner varken för att klä ut mig eller supa som en redig svensk. Det är sk "fancy dress" som gäller. Det innebär inte att man har klänning på sig ellerså, bara att man ska klä ut sig. Jag skämtade vid fikat på jobbet, låtsades att jag var "dum svensk som inte fattade" och sa: vad bra! Då kan jag komma som Patzy i fin klänning (fancy dress). Dom torra engelsmännen skrattade och sa "fancy dress" är inte exakt att man ska ha klänning på sig, utan... och en lång utläggning om vad man kunde klä ut sig till på en halloweenfest. Jezess lixom! Jag får se om jag går. Ska klä ut mig till den svenske kocken isåfall.
Konstigt att denna amerikanska "tradition", att fira halloween, har fått ett sånt uppsving dom senaste åren. Det är en konspiration från dom kommersiella krafterna som ligger bakom tror jag. Men det är väl bara att köpa (!) läget och ha kul.

Kram och hej


Halloweenmässig bild tagen idag

1 kommentar:

Anonym sa...

Helluuu!
Schysst initiativ att starta blogg! Kunde ju inte motstå frestelsen att skicka in en första hälsning från ett jävelvått Göteborg. På västfronten intet nytt alltså... ;)