måndag, oktober 30, 2006

Vintertid

Idag tjänade jag en hel timme på morgonen. Hade förstås glömt att ställa klockan till vintertid. Skotten påminde mig, när jag kom ner i köket. ”Yurrr app errrlii”, sa han. Oj då sa jag,, just det ja…

Det för oss in på dom andra som jag bor med.

Skotten är den andre ”lodger”n som bor här. Vi bor hos Simon och Erika. Dom har ett förhållandevis stort radhus (6 rok), lagom centralt beläget, 15 min. till centrum, 30 till jobbet, by foot. Det känns lite som att vara med i ett avsnitt av vänner, med fast färre punchlines och så. Nästan alla möbler är från IKEA så det känns tryggt. Simon, från London, är cool och har en underbart cynisk humor. Erika, från Canada, är bra på att pigga upp mig när jag blir för allvarsam och skotten (Stephen), från Glasgow, fattar man aldrig ett ord av vad han säger. Man gissar.

Jag fattade så mycket i alla fall att skotten och hans damsällskap hade tältat i helgen, för dom har hängt upp ett stort tält på tork i trappen. Dum som jag var så sa jag imorse till skotten, typ; så ni har tältat i helgen då… Att jag aldrig lär mig. Han hade såklart en lång utläggning på obegriplig skotska och jag fick skjuta från höften som vanligt. Skrattade lite när hans ansiktsutryck såg ut som han hade sagt ngt kul och så vidare. Tuff morgon.

Jobbar hemma, internet nere på labbet. Dom får inte gå upp på taket (mikrovågslänk) och fixa det på grund av säkerhetsföreskrifter! Typisk engelsk byråkrati. Den är obeskrivligt omfattande och Kafka-esk (som man säger på engelska). Men det är rätt bra att jobba hemmifrån, bara man kan fokusera det man ska...

Imorgon ska jag åka till Keyworth, Nottingham på programmeringskurs. Ska se om sheriffen är hemma. Därifrån bär det via London av med sop-Ryanair till gamla Sverige över helgen. Tillbaka här om en vecka.

Vi ses!
Peace




Här bor jag för tillfället (huset med "till salu skylten")

Inga kommentarer: