måndag, april 14, 2008

Groundskeeper-Willie-med-munnen-full-av- potatis-gånger-tio

Notering:
Kundsupport har alltid personal som talar engelska med hisklig dialekt. Alltså totalt oförståbar. Försökte nyss deala till mig ett bättre avtal på bredband/kabelTV/telefon paketet från virgin, men hamnade hos värsta grötskotten alltså vi snacka groundskeeper-Willie-med-munnen-full-av- potatis-gånger-tio.

Jag (på engelska)
"Jag undrar om ni kan göra något på priset, jag ser att ni har en bra deal nu"

Groundskeeper-Willie-med-munnen-full-av- potatis-gånger-tio:
AAiiuu, nouu, auii, can uunlii pytt ioyuu on standarrrd diiiil misterrr stommberr

och så vidare..

Min senaste teori är att dom på något sätt känner på sig vad som är i görningen när en kund ringer gratisnummret på kundsupport. "Put him through to the scot", säger dom, "han kommer inte haja nått och ge upp". - high five -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha !! Inte helt enkelt kan jag tro.

sa...

Nix, men idag lyckades jag! :)