onsdag, april 09, 2008

Många grejjer idag på the job

En kollega fick 6 månaders arbete förstört idag när en frys hade ballat. Styggt. Jag tycker synd om han. "it happens" sa han på klassiskt engelsmannamanér, stiff upper lipp. Själv hade jag sagt upp mig och emigrerat till Karibien tror jag.

Vidare jobbade L sin sista dag, vi känner oss vemodiga när denna trevliga svenska lämnar byn.

Idag kom ett GLOBEC newsletter ut med en artikel där jag är editor och bidrar med ett litet stycke. Artikeln handlar om det europeiska projektet jag är med i.

Sist men icke minst fick jag positivt svar från en person på Laboratoire d'Océanographie de Villefranche, om att ett samarbete skulle kunna vara möjligt. Vi kanske med andra ord åker ner och semestrar (inte jag förstås) i södra Frankrike en vecka eller två i så fall. We fore see.

*Update*, snackat med snubben. Dom hade inte det jag behöver. Fan! Igen najs resa till franska sydkusten mao (jag skulle kunna åka i och för sig, men det känns onödigt om det inte innebär jobb).

Inga kommentarer: