onsdag, april 02, 2008

Maxad

Hemma efter tokintensiv fyra dagars Sverige. Najs afton med Björnen och Lina, med kvällens höjdpunkt (vissa missöden på franska hörnet, kan läsas om på "Espresso för själen"): besök på gamla hederliga Klara som var sig likt med samma gamla bartender och "hansomserverar", drack klassisk Fidel och caprinoska. Dagen därpå mysig frukost på Zenit med Oskar, Katta, Börnen och Linda. Jag la mitt gamla medlemskort i the sports and social club under glasrutan på bordet vid entrén, bland alla dom andra kuriositeterna. Sen var det dags att tömma vinden inför försäljningen av lägenheten. Det är lungt trodde jag, bara ett skåp och kanske en låda eller två. Sure. Det tog aldrig slut. Som tur var insisterade svärfar på att hyra släp, vi fyllde det + två bilar. TACK Björnen o Linda för ovärderlig hjälp!!! Måndag: träffa mäklarn, målarn + homestagingen (som efter mkt tvekan anlitas), ett rör fick bytas ut i en hast. På kvällen: UNDERBAR riktigt ursvensk ärtsoppa med folköl och varm punsh hos Robban. Tisdag: Rekordelig husmans lunch med StorPelle på klassikern Swea (sveaplan) och sen hetsa till SMHI där jag höll föredrag och nätverkade i 60+20 minuter innan jag fick skynda mig till banken innan dom stängde. Idag: hemresa med Isa och Lena som ressällskap.

Isa sov på planet hela vägen och var bara glad hela tiden! När vi kom hem visade sig att grannen som renoverar har stökat ner så ini helsingland, damm täckte ALLT och jag skickade ett arg SMS, vi käkade vegetable byriani take-away när grannen dök upp och sen kändes det bättre när vi snackat lite. Det var nog allt tror jag, kanske även i kronologisk ordning. Nu ska jag sova sött. Guten nacht mine vänner!

2 kommentarer:

Björnen sa...

Haha! Lina och Börnen? Var du stressad när du skrev det? Mycket trevlig helg om man bortser från en viss restaurang incident.

Kan kanske glädja dig med att jag har fått åtminstone en sökning till bloggen på "Franska Hörnet". =)

sa...

Jag var svintrött. Lite som nu. Men det lite lite synd om Franska hörnet tycker jag som har anställt helt fel servitris, men mest synd om kunderna i och för sig. Vi pröjsa iallafall ingen drix. *HA*

För det gjorde vi la fan inte??!!