torsdag, augusti 14, 2008

God mat and relaxa

Vi har det gött här. En hel del att stå i men...
Rensat vinden, hittat roliga fynd*, m.m.

Så skönt att träffa alla lite mä, det är nästan som vanligt.

Igår firade vi ju bröllopsdagen. Vi gick till Lilla tavernan som när vi var små. Jag lärde bartendern blanda en drajja (!). Maten var helt ok, bifteki. 3 totalt får dom. Jag kom på att jag saknade greken. Vissa vänner bara försvinner. Sånt är det.

En annan kväll var vi på sjöbaren och käkade fantastisk sea food. Jag tog stekt inlagd sill med västerbottenklämma, följt av grillade havskräftor. Ojojoj. 4 får dom. Lite lite för oljiga kräftor drog ner från 5.

Idag lagade jag Robbans klassiska ärtsoppa, enligt konstens alla regler och avnjöt med punsh. Fett gott full stop!

**
Bla kan nämnas en anteckningsbok jag hade när jag var liten och förde bok över mitt akvarie, mkt noggrant. Tex kunde läsas "Mosaikgurami: hane (ej skrämd) håller andan 4.45.97 minuter. Kardinaltetror, 10 st. lite dålig stämning i stimmet." Samt "svärdbärare; hanen jagar honan hela tiden och biter i fenor, dom är dumma i huvet hoppas dom jävlarna dör allihop!." :D

4 kommentarer:

Björnen sa...

Vilken briljant journal! Vetenskapligt och objektivt förhållningssätt. Speciellt biten om svärdbärarana! ;)

Anonym sa...

Du och dina anteckningar. Ni är för fan briljanta. Någon kommer att hitta dem när det postumt ska delas ut nobelpris. Tänk på det!

Anonym sa...

fy fan vad roligt!!
"..lite dålig stämning i stimmet." Det ska jag sno av dig:)
kram m

sa...

B.
Tack!
Mer detaljer kommer. Kanske.

P.
Nobel. That will be the day :D

M.
Glöm inte att citera. Strömberg 1982 "Notes On An Aquariumpopulation", Anteckningsboken, vol 1(1).