fredag, augusti 29, 2008

The man is back in town

Summer 's almost gone.

Det var en härlig semester i Sverige. Mycket god mat, jag lyckades till och med varva ner. Det var vemodigt att lämna landet. Vi tog bisarrtidiga SAS tillsammans med kostymnissarna. Gamla fina SAS, känns lite som att åka museijärnväg fast flygplan. Stora säten och blå inredning. Man blir ledd mot och betjänad nästan som förr (man får ju pröjsa fett med deg för mackan numera).

Isa kollade ut genom fönstret och pekade. "Titta dä", vi passerade marstrand och skagen på ett huj. Att vara tillbaka i England känns rätt trist, men jag är taggad som in i helvete att jobba.

Nu är det bara slutspurten kvar. One year, ladies and gentlemen. Sen är man doktor. Eller nästan. Hoppas det inte blir bara nästan. Den som har en lever får se.

Så fort vi kom hem åkte jag och handlade mat och kände mig trygg i affären där jag hittar. Nu måste jag väl äta lite av den.

Tack för att ni stod ut med mig, ni som jag hann träffa där hemma. Vi får se, jag kanske lägger ut nån bild senare eller så.

Inga kommentarer: