onsdag, februari 24, 2010

Familjen eller karriären

Uppe med tuppen. Luther ler från sitt moln i himlen. Bra Paddy, bra, säger han. Det är väl inte jättemycket att rapportera tyvärr. Bäbisen vill inte komma fram. Och lite kan man förstå det, med 50 meter snö och 7000 minusgrader ute.

Jag tackar nej till jobbet som projektledare för EU projektet eftersom jag nu vill fokusera på familjen. Det var rätt jobbigt att tacka nej för det hade varit ett fett careermove, men jag tror det blir för mycket resor och även tokmycket jobb när man väl är hemma. Däremot ska jag jobba mer med statistik över hur bra våra beräkningsmodeller är, lite kustzons marinbiologi/kemi/modell grejjer med kundsupport och utbildning. Även verkar det äntligen som iallafall mina delar i en modell jag jobbat med hela hösten funkar. Modellen ska ge bilder av algblomnningar i Östersjön bland annat.

Den vetenskapliga artikeln jag har jobbat med ett bra tag tror jag inte på längre. Den var het när jag började på den för ca ett år sen, nu börjar den kallna. Vi får väl se. Jag är dessutom trött på den och på mina handledare som inte bidrar konstruktivt. Jag kanske skickar in den iallafall.

2 kommentarer:

malin sa...

det är klart att su ska skicka den i alla fall...man vet aldrig.

sa...

Ja, typ, jag känner bara att det inte känns så viktigt. Lite synd, för jag tror mina idéer kan vara till nytta. Dock tror jag dom fortsätter mina grejer och tar över det jag gjort borta i England. Nån annan kan få cred för det. Jag bryr mig inte.