söndag, maj 23, 2010

No dice

Fan.

Vi blev inte publicerad i Nature. Men att inte bli publicerad i värdens främsta tidskrift är ju bättre än att inte bli publicerad i världens sämsta. Man får se det så. Typ. Bittert dock. Grejen var att jag hade haft en publ. på min CV om jag fått göra som jag ville från början och skicka det till ecological modelling istället. Vi får hoppas att mina vänner i England orkar ta tag i det och vända pappret till en annan mindre prominent tidskrift. Jag orkar inte och satsar på lite lagom hobbyforskning istället. Nån annan får göra slavjobbbet, jag vill leka bara. Om jag orkar ska jag kommentera en doktorands kapitel som är baserat på min lilla enkla skräpmodell i morgon. Han ska disputera nästa vecka så jag frågar mig vad det ska tjäna till så sent. Men det kan också bli ett papper, så det kanske är värt besväret, who knows.

Detta ungefär samt många andra besvärliga funderingar brottas jag med i denna spöktimme. Over and out.

Inga kommentarer: