tisdag, augusti 10, 2010

Du kan ju ta en annan väg

Varför ska man vara rädd? Man vill att man ska vara rädd. Är det politiskt? Konspirationsteoretikern tänker att det är för att vi ska konsumera mera och foga oss. Läser i GP om någon "expert" typ från SEB som säger att folk borde fundera på om en ränta på 7% skulle kännas jobbig. Vilken idiot. Om jag hade varit expertens chef hade jag, kanske inte sparkat denne rakt av eftersom det nog är olagligt, men tagit ett långt samtal och förklarat saker som hur man bygger upp kundernas förtroende. Skrämseltaktik. Jag blir så trött. Det är inte bara där, det är ju överallt. Begränsat med platser. Imorgon blir det dyrare. Hets, stress och prestige. Tänk om jag inte duger som jag är utan alla dom här grejerna? Du är ju för fan den du är utan en iphone 4.

Min dotter, 3 år, är smartare än dom flesta, inklusive jag själv, hon sa så här igår när jag blev blodfattig i trafiken:
"ta det lugnt"
"du kan ju ta en annan väg"

Inga kommentarer: