onsdag, augusti 18, 2010

Vill bort

Nu är det dags att det händer något snart. Jag sover inte på nätterna. Det är fight club i min hjärna. Jag är Tyler Durden på lugnande. Anpassad. Men jag tror det smäller snart.

Åker iallafall till Helsinki över en natt nästa vecka med ett dodgy litet lågprisbolag som dock har fördelen att det är direktflyg nrkp och jag sparar minst en natt borta. Vi ska snacka politics med andra EU medlemmar runt Östersjön. Jag fokuserar på min administratörsroll. Det är kul iallafall. Vetenskapen får gå på sparlåga lite till.

Isa gillar allt och är lycklig här. Nya dagis verkar bra. Det är väl bara jag som bara vill bort. Eskapismen får dåligt utlopp genom televisionen som mest visar skit. Vi såg dock snabba cash härom, den var helt okej om man gillar våld och trovärdiga kriminella. Tydligen har dom konsulterat riktiga gangsters för att det ska bli realistiskt. Fast lixom är inte 99.9% av publiken inte yrkeskriminella galningar? Så vem bryr sig? Dock bra film. 4 sura rönnbär får den.

mvh
Surgubben

Inga kommentarer: