onsdag, augusti 01, 2007

London ToR

Dags för fas II i projekt pass till Isa.

Några veckor efter att vi har besökt svenska konsulatet i Bristol fick hon ett personnummer från Svenska skatteverket (eller något liknande) och började existera. Det innebär att vi nu kan ansöka om Svenskt pass.

Det måste man göra på ambassaden i London. C tvingas nu därför åka dit med Isa. Jag kunde dock skriva på ett papper att jag godkände detta och behövde inte följa med. Sålunda sparades iallafall en tågbiljett.

Om allt går väl får vi ett pass. Detta skickas till konsulatet i Bristol, dit vi då sen är tvunga att åka igen för att hämta det. Då räcker det tydligen med att jag åker själv åtminstånde och jag kan alltid claima det på jobbet, eftersom jag har anledning att bege mig till mitt universitet.

Nu hoppas vi att allt ska klaffa eftersom vi har en flygbiljett för alla tre till Sverige redan i slutet av Aug och utan pass reser man inte. EU till trots.

Man tycker lixom att det år 2007 borde finnas elektroniska möjligheter att lösa sådant här smidigare.

Herr Kafka hade skrattat gott åt detta vansinne.

Inga kommentarer: