fredag, augusti 17, 2007

Uppror

Idag under eftermiddagen utfördes en mindre kupp i rum 313.

En av studenterna har gett upp vetenskapen och försvunnit. Det innebar att ett skrivbord blev ledigt. Eftersom jag hade ett ruggigt sunkigt med massa skärskåror (nån har typ skurit fisk eller nått på det i nått experiment), diverse klägg och lådor som inte gick att dra ut beslöt jag mig för att byta. Under detta byte blev alla dom andra uppjagade och inspirerade. Det slutade med att spanjoren helt sonika bröt sönder mitt gamla skrivbord för att få ut det genom dörren och vi dumpade det i ett stort kontor som står öde. Inget skäl finns för att vi ska behöva knö sex pers på 10 kvm, så vi tyckte det räckte med fem. Dessutom städade vi rummet. Tror ingen har städat på flera år. Dammet yrde och vi hittade gamla prover (högst sannolikt innehållande farliga kemikalier) och allt möjligt i bråten. Allt detta åkte ut.

Viva la revolución!

4 kommentarer:

Björnen sa...

Bra jobbat! För en gångs skull kommer revolutionen från den kalla norden.

Spanjoren? Är det Shrek det? Låter lite som honom att bryta sönder ett bord.

sa...

"Shrek" är italienare och jobbar som snickare på Princess yachts (inredning)... Han är en mycket fridsam man, om än totalt galen. Dr Gitarr var det som slet sönder skrivbordet.

Björnen sa...

Dr Gitarr?! Bisarra smeknamn!
Vad heter du i sällskapet?

sa...

Han heter Gitarrt!
Jag kallas oftast Paddy (vad dom kallar mig när jag inte hör vet jag inte :)