fredag, november 02, 2007

8 Saker jag inte tänker ge en chans

Eftersom jag blev utmanad...
Förutom istort sett alla punkter på Björnens lista, utom facebook, tänker jag inte ge dessa åtta en chans:

1. Cricket.
Obegripliga regler och fula kläder. Kan det vara den töntigaste mest menlösa sporten i universum?

2. Steak and kidney pie eller haggis eller...
...and kidney? Fy för den lede. Rubriken innefattar i stort sett all inälvsmat. Smaka på ordet.... Huuu. Haggis är liksom en eufori i äckelhet; inälvor kokta i mage. Vad är det för sjuka sjuka människor som kommit på denna tortyr för samtliga sinnen? Inte för all single malt i skottland att jag testar det!

3. Avis
Debiterar för saker jag inte har beställt. Debiterar för "skador" jag inte orsakat. Levererar fel bil, beställ en medium Ford och få en small Peugeot. Slarvar bort din egen privata barnstol som du transporterat hem ditt enda barn från BB i. Fucking jävla kuk Avis tänker jag definitivt ALDRIG ge en chans till.

4. SAS
Dyrt och dåligt. Betala skitmycket, flyg på en totalt bisarr tid på dygnet, från Heathrow som är en hopplöst överbelastad flygplats. Och viktigast av allt; om det skiter sig får du nada i kompensation, inte ens en ursäkt!!! Flyger du från tex Köpenhamn får du chansen att flyga med en spännande Dash som närsomhelst kan krascha och kanske inte kan landa. Nej tack!

5. Sy-slöjd
Varför tvingades vi ha detta besynnerliga "ämne" som små? Skulle vi fostras till mera jämlika? Ett fint jämlikt samhälle där män kunde sy och kvinnor skruva skruvar? Fy fan vad naivt och barnsligt. Låt barnen bestämma själva! Jämlikhet skapas av andra lite mera komplexa faktorer som tex värderingar. Det är männskosynen det är fel på inte kvinno(mans)synen.

6. Uzbekistan
Nä, jag tror inte jag kommer ge dom en chans. Sorry. Inget direkt emot Uzbekistan, det känns bara dömt att på förhand misslyckas.

7. George W Bush
Irak, valfusk, skattesänkningar på $1.35*10^12 (1.53 följt av 12 nollor=mkt pengar) (vem drabbar det tror ni?), fullkomligt katastrofal miljöpolitik; det sägs tex att Bush administrationen har tagit över 400 beslut som leder till en sämre miljö. GLOBALT! Listan kan göras oändlig. Eller som gamle President Jimmy Carter sa om Bush's presidentskap: "the worst in history".

Nej, honom ger jag ingen chans.

8. Russin
Denna styggelse bör bannlysas i varje land. Döda mumifierade vindruvor, sega som snorkråkor gäggar dessa små äckel in sig i tänderna vid förtäring och förstör varje bakverk med sin vidriga dävenhet. No!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men Patrik, nu missar du ju delikatessen "veggie haggis"! Denna på sitt sätt urfåniga rätt finns/fanns att få på nordöstra Isle of Skye, och den var jättegod.

/Anders

sa...

Veggie haggis?
Vad är det? Grönsaker kokta i plastpåse?
Mysko

Anonym sa...

Nä, men grönsaker kokta i ett degknyte, som utseendemässigt liknar originalet innan man öppnar upp. Därefter är skillnaden stor...

Trevligt med engelska småstäder. Börjar längta efter en tur dit nu. Kanske till sommaren. Är du hemma då, så kan du få besök.

Om du inte kollat in Birros besök hos Malou på TV4 så bör du kolla upp den på nätet. Starkt.

/Anders

Björnen sa...

Hahaha! Många undertryckta känslor som fick utlopp i detta inlägget! Språket Patrik, språket! Tänk på att bloggen kan läsas av små, små barn...