torsdag, november 08, 2007

Intensiv röra

Bristol var intensivt som bara den (jag får inte svära säger vissa av er ju). Det är mycket nu, men kul. Jag fick några öl och muffins som tack för jag hjälpte en forskare med ett programmeringsproblem. Kul! Jag lyckades köra sönder hårddisken på min linux maskin. Mindre kul, så nu får jag låna datorer som råkar vara lediga i terminalrummet medans IT nissarna lagar min.

I morgon håller jag en liten kurs i R, som är en open source programvara för statistik och modellering. Det ska bli kul. Jag älskar rampljuset (som vissa nog vet redan) och skulle ju egentligen ha blitt popidol.

Andra nyheter är att min ena handledare nyss blivit "head of science" på labbet. Allt jag kunde komma på att säga när han sa det, var inte "grattis vad kul" eller nått sånt utan bara "cool", jag kände mig lite dum sen. Men han sa bara "yeah, I will tell you in a year or two if it is [pause] "cool"....

Later dudes!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja. britter. styv överläpp in i döden.