tisdag, november 20, 2007

Blöjkaos och tokmycket jobb

Ska ge mitt seminarie i Bristol i morgon. Det känns bra, inte nervös (än), min strängaste handledare har godkänt presentationen och sånna grejjer.

Uträttade en del ärenden och reflekterade lite över att engelsmännen är väldigt artiga även i trafiken, även om dom kör väldans hetsigt.

Vi tog take away, det var gött, vi är rätt slutkörda med att byta blöjor, trösta och mata Isa non stop 24h. Hoppas hon blir frisk snart. Hon har fått en förkylning dessutom nu. Jag misstänker av fransmannen. Den jäkeln var på jobbet även om han var sjuk. Sånt borde fan förbjudas. Dock informerade han om man dom har 10 cm snö i Grenoble (i stan), så det lär vara läge att ge sig ut i pisten sen för deras del.

Anyway, i morgon Bristol, sen ska jag vara i Totnes resten av veckan och frottera mig med QUEST* folket. Bla en av mina handledare som jag väldigt sällan träffar nämligen "nobelpristagaren" professor Prentice**. Lär bli intensivt. Som tur är är det ca 25 min från här med bil, så jag kan åka hem på kvällen och ta hand om la familia.

*
QUEST: Quantifying and Understanding Earth System (ni vet, sånna där globala kolsaker och det där med uppvärmingen)

**
var bara delaktig i skrivandet av en viktig rapport som Al Gore använde

4 kommentarer:

Anonym sa...

tokmycket jobb, vet jag hur det är. Jag är ju så kass på att säga nej. Om det är roliga saker så vill jag ju göra allt. Jobba inte ihjäl dig bara.
Kan jag länka till dig på min sida?

Anonym sa...

Du jobbar som fem som vanligt. Take it easy :)

Vad är det för sida då?

Anonym sa...

åå, jag skrev in min adress när jag kommenterade. jag trodde du såg det. jo, jag har ju också gått och blivit med blogg. mallanp.blogg.se

sa...

missa den på nått... antagligen tekniskt.. sätt.. klart du får länka! Its a free world (wide web)!