fredag, december 28, 2007

Julledigheten so far

Det är gott att vara på hemmaplan. Vi tar det ganska lugnt. Fyndade igår, två skor för en. Jag på mellandagsrean, ibland förvånar man till och med sig själv. På kvällen var det delikat fisksoppa hos Björnen! Idag var jag trotsade jag vädrets makter och tog mig genomblöt och stygg ett varv runt Amundön iallfall. Julen passerade som vanligt, inga direkta överaskningar. En rolig grej var när pilot-Linn kom förbi och berättade att hon träffat Rodd Stewart på en transatlantenflight och bett om hans autograf och han signerar ett julkort med To ..., love Rod!

Ikväll ska C fröjda sig inne i staden och jag ska mysa med Isa hos modren. Imorgon blir det lunch hos min gudfar. Fokus annars på husmanskost och samkväm. Vi är här många dagar till och det känns gött.

Inga kommentarer: