lördag, december 01, 2007

Soft dag och god mat


Solen går ner i säck. Då vet man att det blir dåligt väder dagen därpå.
Sen skulle jag kunna rapportera om saker som att jag köpte en ny jacka och så vidare men då somnar ni kanske.

Nu väntar vi spänt på leverans från Fransmännen och spejar ut på gatan om det ska komma en stor van... (man har lånat labbets van).

I övrigt kan nämnas middag vi svängde ihop: görgod "grillad" (stekt i "randpanna" naturell, bara olivolja) lax flamberad i Laphroaig med bakpotatis skuren i klyftor bakad i ugn, sen bakad en stund till i sås bestående av vitt vin, buljong, vitlök och creme fraiche med riven stark cheddar på toppen! MUMS

3 kommentarer:

Anonym sa...

När ska jag få komma på middag då?
Jag vill också få god mat. Eller så kan jag anställa dig som min privata kock i en vecka eller så. kram m

sa...

När du vill! Vi har ett gästrum och allt. Men du är väl utbildad kock själv?

Anonym sa...

Jo, men jag tycker att det är så otroligt tråkigt att laga mat.