tisdag, december 09, 2008

Jovars. Det går rätt ok.

Idag säger min mest optimistiska handledare att jag har tillräckligt med material till en PhD och att jag har mer än och bättre resultat än hans senaste student som klarat av sin disputation.

Jag känner mig lite lättare till mods.

Men sen säger han att det är väldigt mycket mer vi kan göra. Damn. Jag skulle inte ha lämnat ut alla detaljerna så här tidigt. Hade varit bättre att dela ut i lagom portioner och softa lite. Aber nein, hård arbiet väntar, men nu med vetskapen att jag, med all sannolikhet som det ser ut idag*, kommer klara min doktorstitel.

*
Vi får se när den mest stränga av mina handledare är tillfreds också.

2 kommentarer:

Björnen sa...

Gött é det! Håller tummarna för att det går vägen. Fast det är väl egentligen ett ganska bra tag kvar tills det är dags? Sa du inte till nästa höst?

sa...

Tackar!

Jo, mitt kontrakt går ut siste september. Jag hoppas avhandlingen är klar och inlämnad innan dess. Sen är det disputation inom ca 6 månader, oftast tidigare beroende på när examinatorn kan.