lördag, juli 04, 2009

Flytt uppåt bortåt

Försöker vara organiserad. Olika högar. System. Logistik. Men in the end of the day är det totalt jävla kaos att flytta. Jag fått iväg massor av lådor till Sverige (C organiserade) och försöker nu följa de senaste versionerna av diverse listor, som C tackolov hade förberett, med namn på personer och saker dom ska få eller köpa av oss. Idag kommer Naomi och hämtar TV'n och en Chris ska kolla på silverbilen (men jag säljer den inte fören i slutet av Aug.). Jag åker kors och tvärs i stan med våra kvarvarande pinaler. Imorgon sker den stora uflytten. Som tur är har två kollegor köpt nästan alla stora möbler utom soffan. Nu måste jag ta mig i kragen och försöka göra det jag har skrivit på min egen lista för i dag, men det är segt så in i helvete, utmattad efter hårthårt arbete. Jag flyttar på loftet hos V (spanjor) och Ro (italienska) som bor granne med fransmännen. Internationella ghettot :D Igår satt jag i telefon med alla möjliga bolag som skulle ha långa långa nummer och bokstavskombinationer för att jag skulle få flytta / säga upp. Och en timma på banken, det visade sig att jag "trillat ur" deras hightech kösystem. Mitt ärende tog 10 minuter. Försökte även få nytt parkeringstillstånd hos city council men det var stört omöjligt utan proof of address (räkning från dit jag flyttar med mitt namn; för helvete hur ska det gå till?), engelskt körkort, pass, registreringsbevis, nån "V5" eller nått, loggbok (vad fan är det?) osvosv. Jag gav upp utmattad från bankpärsen och värmen. Får ta i tu med senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bureaucracy - you can't live with it - they can't live without it!

Ses kanske nån vardag i vecka 33? Annars får det bli höstkanten.

Kram
MD

sa...

Tackar för support. Det värmer broder!

v.33 bör gå, bör vara i Sverige då. Om så är fallet är det en given puck! Det kan du spekulera med dina respiratoriska organ på! :D