måndag, juli 06, 2009

Tomten på loftet

10:00. Vaknar bakfull efter ha tatt två futtiga bägare med Momme och Gorka kvällen innan. Pathetic. Iallafall här sitter jag nu 13 timmar senare. Utflyttad på ett litet vindsloft i en annan del av stan. Coxside heter området. Jag fick hjälp att flytta ut av Luca, Momme och Pete (Momme var också bakfull efter att ha druckit av samma Stella som jag, vi drar därmed slutsatsen att det var dålig öl). Efter alla stora grejer var körda ägnade jag fem timmar åt att städa och lägga saker enligt "listan" (inventory). En marmorskiva lutas mot väggen i sovrummet, en hemsk plansch med en råtta sätts upp i köket. Träskivor läggs under sängar, gamla kakelplattor på sin plats, allt enligt denna bisarra "lista" om man gör minsta fel ryker depositen på 600 nånting pund. Jag fick lite hjälp av fransyskan att städa. Blev därefter även inbjuden på middag med nämda. Vi är numera grannar. Det känns skönt att ha nån man känner nära och inte riktigt riktigt lika ensamt på detta loft. Det första jag gjorde när jag kom hit, vad tror ni? Bäddade sängen? Åt mat? Duschade (behövs verkligen)? Packade upp kläder? Nixpix IT-fix, jag riggade trådlöst internet direkt och så klart bloggade åt er kära vänner.

Kramar

2 kommentarer:

Björnen sa...

Såklart! Jag har tidigare hävdat att man inte har flyttat på riktigt förrän stereon är inkopplad, men jag får nog revidera det: Man har inte flyttat på riktigt förrän internet är inkopplat.

Kram!

sa...

Tack!

Jepp. Det absolut essentiella först. Jag tror det står i grundlagen.

§128.12 Alla medborgare skolen hava tillträde medelst det världsvida nätet, ehuru det föreligger möjlighet därstädes.

:D