måndag, augusti 03, 2009

Kafka

Jag blir så trött.
Jag har lyckats med konststycket att låsa min internetbank. Bara för att jag ville veta vad gränsen för kortköp med mitt visa var. Man skulle uppge en kod på telefonen och jag trodde det var samma som till kortet men det var en annan (som jag har också). Sen för att återställa frågade dom mig en miljard frågor: "vad är din mammas efternamn (maiden name)", "var är du född", "exakt hur mycket tog du ut senast (i Engelska)", "vilket datum"? Vem fan i helvete kommer ihåg exakt datum och belopp i en utlänska valuta man tog ut på bankomaten?????? Nu måste jag skriva ett brev till min bank i Plymouth om det ska fixa sig. Eventuellt går det att lösa om jag ringer från en fast (land line) telefon exakt 1200 engelsk tid i morgon (och vet alla dessa detaljer antar jag).

H-lv-t-s j-vla k-kj-vl-r!!! pip pip pip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Inga kommentarer: