torsdag, oktober 11, 2007

Bowling for inner peace

Det var sköj och avslappande att bowla lite. Italienaren Stephano aka "Shrek" var med och Dr Gitarr. Stephano är en skön kille. Vi spelade väldigt jämt, fast jag var lite sämre, typ 2 poäng efter och han gav hela tiden olika tips. "You mazt e get e de flow", sen gör han stor affär av att välja ut ett klot. Står i evigheter och siktar, prövar klotets vikt. Känner sig för. Siktar. Tar stegen fram till punkten där klotet ska slungas iväg. Och missar hela banan. "It mast e be something e wrong with e de ball". Helskön kille. När han avslutar med en "split" som innebär att två käglor står så man bara kan få ner en av dom (med en osannolik tur båda), letar han upp ett miniklot som han fattar med tvåhandsfattning och lixom föser iväg "för att få mera precision", vilket får till resultat att han återigen missar hela banan. Härlig stil! Han vinner dock över oss båda, vilket i och för sig kanske säger mer om oss... Men jag vet att jag kan om jag bara orkar gå in för det där 100%. På lördag ska vi fridyka kommer vi överens om.

Det är ändå något visst med de färgglada kloten som slungas med en blandning av uppdämd aggression och precision. En känsla att vara i ögonblicket så att säga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bowling är inte bara vetenskap. Det är också där alla interna strider i vår forskargrupp görs upp. Sidor väljs, allianser bryts, fältslag utspelas.. Inte sällan slutar det med tandagnisslan och tvära utbrott av illa uppdämt hat. Och öl. I mängder för att dränka ångesten och allting slutar med försoning, förbrödring och vajande promenader hemåt. Bowling är livet. Livet är bowling?

sa...

Wow. Du är en stor filosof broder!

Jag tror jag känner mig mer som en av käglorna. När man minst anar det kommer livet och knockar en. Lixom. Men det är schysst på sitt sätt.