söndag, oktober 28, 2007

HIPP HIPP HURRA! Patas betraktelser firar 1 år IDAG!!

För lite mer än ett år sen tipsade Björnen mig om en blog han läste ”livet och helsingfors” hette den. Jag haja inte grejjen riktigt först. Varför skulle det vara intressant? Men jag läste den och andra bloggar lite och sådär. Sen om jag inte minns fel vad det återigen denna Björnen som övertalade mig att jag borde blogga om mina vedermödor i England osv. Jag var vjd det här laget rätt såld redan på bloggarna, så jag startade en egen på blogspot.com som huserade ”livet och helsingfors”, som jag nu kommit att uppskatta.

Nu har det tagit över mitt liv helt. Jag skiter i min familj. Skiter i jobbet. Skiter i allt annat än bloggen, som jag omsorgsfullt pysslar om och allt handlar om nästa inlägg. Jag planerar i dagar inför vilka bilder jag ska ta, lägga ut och vad jag ska skriva om nästa vecka. Eller nja, kanske inte fullt så illa.. ;) . Jag skriver det jag tänker för tillfället. Utan eftertanke. Det är det som är en blog tycker jag. Inte genomtänkt, utan hjärtlig och ibland helt ointressant. Det är min dagbok, ventil och hobby. Ikväll går vi på najs gastro pub, som ligger i starwarsklingande Nos Mayo, för att fira!


Tack för att ni läser.

4 kommentarer:

Björnen sa...

Grattis som F**! Drick en god drink för mig med!

Har även jag en viss fröken Peppe att skylla mitt bloggande på. Och ditt envetna tjötande då... Fast min ettårsdag blir inte förrän i december. Någon av mellandagarna tror jag bestämt. Bra sätt att hålla sig uppdaterad om vad som händer i varandras liv!

sa...

Tackar tackar!

Ett bra sätt håller jag med om, även om sanningen förstås förvrids för att framstå i bättre dager... ;) Men dock inte mycket som slår att ses in real life och svinga en bägare med en broder!

Mediakillen sa...

Trevligt med anniversary! Har du backup på hela året? Ledsamt om allt skulle försvinna. Poff. Ser fram emot att svinga bägare! Kram

sa...

Jag har lite backup yes på hd.

Ser även jag fram emot att svinga bägare! Månne hinns det med i mellandagarna?