fredag, oktober 05, 2007

Lite grejjer så där en vanlig Fredag i u landet

Har fått en ny cellskamrat. James. Trevlig avslappnad kille. Bra. Han var lite frågande när det visade sig att han inte hade någon hylla att sätta sina böcker och sånt i, och lixom varför har dom satt in ett gigantiskt arkivskåp istället? A r k i v s k å p lixom smaka på ordet. Låter som något man hade på 40 talet eller nått. Jag suckade, förklarade läget, visade min gedigna mail korrespondens med personalavd och sa att jag hade gett upp, men han kunde försöka med att kontakta dom.

Annars har vi haft det skönt med solig värme, käka lunch med C, Isa, Fransyskan och Lena. Träffade min handledare på kafét vid havet. - Ska inte du jobba? sa han (nån slags stående "skämt"), - jag jobbar aldrig när det är sol, sa jag.

När jag hade handlat asmycket och packat lilla bilen knökfull, så satte jag mig bakom ratten och tänkte, -fan om den inte startar nu. Och bara för det gjorde den inte det. Jag trixade lite med kablar o skit utan resultat, sen frågade jag en ung man i 50 årsåldern som råkade sitta i en bil breve (väntade antagligen på att frugan skulle handla) om han kunde hjälpa mig att knö igång den. Det funkade tillslut, 50 taggaren såg ut att nästan få en infarkt, jag fick dåligt samvete och frågade hur han mådde. Just fine sa han på sant engelsmanna manér. Stiff upper lip vettö.
Det är gött att folk ställer på när man är i knipa. Hade varit lite ledsamt att konka 500 kg käk hem 4 km.

I mårrån ska vi åka på nån sorts begagnat marknad för barngrejjer. Victor säger att det är totalt galet där inne, damerna går bärsärk om varorna, barnen tjuter, männen svettas. Vi planerar att vara barnvakter på betryggande avstånd från slagfältet och avnjuta en god dryck kanske i solen. Sen vill C och jag åka till stranden om det är fint väder. Isa vill nog bara sova eller äta. Det är det hon gör i stort sett. Nöjd.


(U som i ut asså)

Inga kommentarer: