måndag, maj 19, 2008

Grisöron och finmiddag

Igår kväll var vi på en billig restaurang, med betoning på billig. Vi var där med en annan fransman och han beställer in g r i s ö r o n. Det var styggt. Man kunde se små hår på dom och även om han påstod att det var gott så åt han bara kanske tre. Jag mådde illa.

Ikväll är jag* bjuden av borgmästaren i Gijon på middag: "The city of Gijon requests the pleasure of your company at the reception in the restaurant..."

Okej då.



Grisöron:


*
okej då inte personligen, det är 450 gäster

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte träffat på pork scratchings då? Det måste ju vara det vidriaste godis man kan tänka sig. Jag har en engelsk kamrat som gärna äter det, alltså friterat (tror jag att det är)grishud, med ett och annat hårstrå. BLÄ !!

sa...

alltså vissa saker bör bannlysas. Jag vägrar bara full stop.