tisdag, maj 13, 2008

Microsoft skakar i skorna

Tydligen är ms så skrajja för den nya utvecklingen med småttesmå datorer som levereras med Linux (det vill säga den bisarrt storsäljande Asus EEE PC) så man ska sänka priset på XP*. Detta för att vinna marknadsandelar från linux. Vista är förstås för krävande samt CE för futtigt och det spär ytterligare på min MS skepsis.

Fråga dig själv:

"Vill jag betala för ett antikt svårt virusinfekterat os från 2001 och dela med mig av mina personliga data på hela internet, eller vill jag köra ett gratis, nytt, väl fungerade** med inbyggd säkerhet?"

*
http://www.bit-tech.net/news/2008/05/12/microsoft-worried-over-linux-ulpcs/1

**
Ok då, jag har inte testat just EEE varianten av linux, men min favorit ubuntu ska gå att installera sägar übernerdarna.

Inga kommentarer: