tisdag, april 21, 2009

Bockstensmannens BnB, hjärnpåfyllning och nästan torskad

Är i Bristol på statistik-kurs. Det är svinintressant och verkligen en bra föreläsare. Bor på en fin BnB, som sköts av en 5000000 år gammal gube. Ligger på lagom avtstånd lugnt najs läge. Jag gillar verkligen Bristol. Kunde lätt tänka mig att bo här. Det är kulturellt, elegant och avslappnat på samma gång. Som en punkare i kostym lixom.

På tåget hit höll jag på att åka dit. Jag hade glömt att mitt railcard hade gått ut. När jag skulle visa det blev konduktisen helt blodfattig och gormade om att jag inte hade giltig biljett*. Fuck tänkte jag, nu får jag pynta ut typ 100 paunds för en ny bille, men det löste sig och haggan nöjde sig med en tia. Göttede. Lunchade med min handledare här som för miljarde gången lovar att komma till Plym. I Maj lovades det. Vi som har en lever får la se.

*
va trött jag blir på paragrafslavar, det var uppenbart att jag var student, hade alla möjliga studentkort osv, men inte exakt den papperslapp med rätt datum man nu krävde
. Lixom noll flex och noll tänka själv. Dom kunde lika gärna ha en robot.

2 kommentarer:

Karl sa...

rolig beskrivning alltsa

sa...

thanx