lördag, april 04, 2009

Möss (riktiga levande)

Igår kväll när vi sitter och myser lite får jag plötsligt syn på en liten parvel som panikslaget flyr fältet mot hallen. En mus! Jag bara flyger upp och pekar. Isa sov. Situationen var under kontroll. Kvinnorna var säkra för nu. Krypet tryckte bakom dyksakerna. Jag hade den i ett hörn. Nu skulle jag bara... (ja va fan då?, döda den? ta den?).. jag rotade lite bland grejerna och plötsligt såg jag en skugga förvinna snabbare än ljuset in under skorna i hallen. Jag efter. Kollade i alla skor. Den är borta. Misstankar riktas mot hallen och trappen. Den har flytt under ytterdörren. Alla är dock inte övertygade. Men krisen mildras något efter att en Mac Gyver musfälla har förfärdigats utav skokartong och den oslagbara musattraheraren öl+havregryn. 2/3 av familjen sover iallafall denna natt. Vi är skakade men lever.

Inga kommentarer: