tisdag, april 07, 2009

Mitt hem min borg

Har ni tänkt på att en bostad inte är en investering?

Det är det som är huvudproblemet. Dom inbillar oss att våra liv är en jakt på tillväxt. Spekulationer med luftslott. Inbillning och hittepå. När ska folk vakna och börja ifrågasätta? Byt din bostad med likasinnade. Vägra dessa iglar deras förda. Agenterna med sina vackra lögner om IKEA hem som är lättare att sälja. Det värsta är att jag spelar med i deras spel. Jag är inte bättre jag. Men man är ju bara en enkel liten människa som vill ha bröd på bordet och kunna ha det lite trevligt.

"...Ja herrarna de tror dem vet
Hur allting är i hemlighet
men herrarna vet ingenting
de dansar runt i ramelring
ty herrarna har missat allt
som sött och salt
som varmt och kallt
Dem ler åt dig
Dem ger åt dig
så många mardrömmar fler åt dig
ja herrarna bestämmer allt
mens du och jag betalar allt"

- Lundell

Inga kommentarer: