måndag, januari 04, 2010

Bara spöken och jag

Jag är här uppe i Norr. men det är faktiskt kallare hemma i Götet -5 enligt datorn och "freezing fog" det låter inte så kul, här är bara -2. Bilvägen var ganska problemfri, fint före, kunde bränna på i normal lunk, nya GPSn skötte sig.

Lägenheten känns mycket mindre än jag minns den, men dock kanske inte riktigt lika dyster sådär när man är där på dagen iallafall och läget är ju centralt iallafall. Dock: elen var urkopplad när jag testade och den är inte tillbaka fören imorgon under dagen. Jag får hålla till på jobbet in i det sista, antar jag istället för att sitta där helt själv i mörkret och knapra på en gammal take-away-rätt. Det är ödsligt och styggt. Ingen är här på jobbet heller. Jag får väl kolla lite möbler online eller något. Imorgon blir det nog roligare när vi får elektriskt. Kanske åker jag och tok-köper en lite för dyr TV bara för att. Jag kunde få el idag om det var panik men det kostade 1000 SEK, så jag tar spökena, mörkret och 1.5 timmes batteritid på laptopen istället. Ska se om det inte finns några ljus i överlevnadspåsen frugan skickade med.

Inga kommentarer: