söndag, september 16, 2007

Fest fest och härligt avslut

Nyss hemkommen, träffar en kär gammal vän (Mikael aka "mediakillen") blixtsnabbt, bekanta till svärföräldrarna blixtrar förbi på middag och vi drar i väg till Fridas fira-livet-fest. Helt grym avslutning på denna resan. Stämningen var fetehjärtlig kärlek, gästerna var allt från gamla gubbar via artister till små bäbisar. Jag hamnar mittemot en bastant madam från södra bohuslän och vi diskuterar allt från snöstormen 1995 till recept på den lokala specialiteten äggost. Frida fick bla en resecheck på 18000 (+1400) i present och det är hon värd!

Eldshowen var det coolaste jag sett i eldshowsväg.

Navid (minus några gudar) spelade som om det gällde VM i fetgung och dom hade ingen set-list utan Frida fick bestämma låtarna! Sen festade vi tillsammans till småtimmarna. Eller iallafall dom som var kvar. Vi fick lov att åka vid 2400 draget för jag börjde se i syne av trötthet och det blir också styggt för Isa när folk festar loss på allvar med discomusik. Men kärleksfullare roligare fest har jag aldrig varit på kan jag säga.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina härliga Patrik! Va fint du skriver, jag blir alldeles rörd! o jag o mams skratta högt om den bastanta madamen,det var ju snällt uttryckt:)
Ja du, det var bara kärlek i luften blandat med "lite" damm från ladan och jag är såååå himla glad att du o Lott o Isa var med o att NI är nära!
Saknar er redan
Massa kramar

sa...

Tackar,
jag tycker det var härligt att vara på en så fest med så många olika folk som bara hade sköj ihop det har jag inte vart på sen i Mexico, Veracruz 2003 tror jag. Osvensk stämming fast görsvensk iallafall, äggost lixom, du får bli sån festfixare sen också :D

Vi saknar dig mä fattar la du!

Anonym sa...

haha jag tror att jag kan räkna ut vem av mina fastrar som var den bastanta damen.. Du fick mycket trevligt bordssällskap i allafall ;-) En som inte kunde vara med :-(