onsdag, september 12, 2007

Kiel summerschool

Hurra hittade internet!

...lite mera detaljer:

Färjan var väl ungefär som jag trodde. Men en överväldigande andel resenärer var 60+ are. Hytten var fin och hade det man kunde önska, bekväm säng, dusch och sjötsikt. Jag drog mig undan till en trevlig salong i fören, där jag slog mig ner med en kopp te och tidningen. Kröp till kojs tidigt, bara för att bli väckt av ett gött gäng 60+are som stojjade högljutt utanför min hytt. Lite pinsamma var dom.

Här i Kiel är det grymt intensivt, högt tempo, avancerade resonemang som tangerar och i vissa fall går över begriplighetens gräns. Det känns ok att inte hänga med 100% hela tiden, när ens handledare (som råkade vara med som en av lärarna) sover sött i stolen brevid.

Jag bor i ett supersunkigt studentrum som är kallt, fuktigt och luktar gammal tenta-ångest blandat med mögel. Dusch o toa i korridoren som sig bör.

Kväll 1 och 2 tillbringade vi på en trevlig restaurang och tyskarna stod för notan. Najs. Kväll 2 chansade jag på att hitta tillbaka till boendet till fots. Jag hade sällskap med en finne som sa att sist hade han gått vilse på vägen hem, men sen hittat, så om vi gick vilse igen så skulle han nog hitta sen. Och se på faen, det var exakt vad vi gjode!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var är du? Väntar på att du ska ringa och kanske sakna mig lite... Men det verkar ju som att du kom av färjan iallafall av bloggen att döma.
Hamnar nu på mage mest hela tiden och kan inte vända mig om igen vilket är oerhört frusterande. Kämpar men går inte riktigt. Inte så lätt att sova då.