fredag, september 07, 2007

Nattliga grubblerier

0500 Sömnlös och utan internet. Jag varnar för osammanhängade babbel, here goes:

På något mystiskt sätt har två veckor gått. Redan? Vad hände?
Vi pusslar för att hinna träffa alla och göra allt, men hur man än
pusslar blir det ändå inte helt bra. Inte för att vi har så in i helvete många
vänner, ett par stycken underbara personer som man vill träffa bara. Jag lider av
att inte räcka till allt, vill hjälpa alla, få med alla på allt och fixa allt lixom.
Nästa gång borde vi åka utomlands (jag tänker SOL!) på semester kanske.

Jag har iallafall bla hunnit med:

* Träffa modern (kanske lite för lite).
* Träffa svärföräldrarna, som vi bor hos eftersom det är lättare för alla att få plats där.
* Gå på brorsans bröllop och få lite ångest över att ha blivit lite för överförfriskad.
* Luncha med StorPelle (husman igen!) bla diskutera Göteborgs Uni.s ekonomiska problem (inom biologi) samt kolla in hans svinfräscha lägenhet.
* Hälsa på Robban på hans nya jobb som butikschef och reta honom för att han hade foppatofflor, vilket han försvarade med att det var en preventinmetod
(underförstått: man får inte ligga om man har foppatofflor och hans tjej jobbar på annan ort)
* Träffa "mormor och morfar" dvs barndomsvännens desamma som tog hand om mig när jag var liten och som följt mig i hela mitt liv, dom
känns som mina egana och vi var såklart där och visada upp Isa.
* Att ta en klassisk lunch med Björnen följt av mästerligt lagat kaffe på ett nytt ställe som jag inte minns namnet på.

Vi var i lägenheten och skrev nytt kontrakt med han-som-hyr. Jag fick inga nostalgiska känslor
alls. Konstigt kanske, men skilljsmässan från lägenheten i Julas var smärtsam och fylld av tårar,
jag gick runt och kände på alla små saker jag hade satt upp och snickrat till. Vissa små
skavanker som uppkommigt vid nån fest och så vidare. Efter detta farväl var det slut.
Vissa krukväxter hade vi lämnat kvar och dessa led nu av missskötsel, det sved i bröstet att se. Annars inget.
Vi var på vinden och kollade. Det visade sig att en garderob med kläder var borta, han lovade
att den skulle komma tillbaka innan vi återvände till england, så vi kunde kolla.
Jag dillade om min skivsamling på +400 skivor som var där uppe. Fan. Varför????
Nu har jag ångest att han ska sno den med. Borde flytta den nånstans safe, men vart?

Efter lägenheten var vi på "våran" grek/turkiska sylta som har helt ok käk rätt billigt. 4:a i GP tror jag.
Det kändes nostalgiskt, som att göra ett besök i sitt tidigare liv ungefär. Det var skitmysigt att vara ute. Känna sig vuxen med sin fru utan barn och föräldrar, bara vi två.

Annars har jag badat i havet, bastat, fokuserat på svensk husmanskost, promenerat och röjt en jävla massa skog.
Det är härligt med kroppsarbete. Man ser resultat. Trädet går av, faller, man släpar stockar till en hög. Resultat.
Efteråt är man trött på riktigt istället för bara komma hem hjärndöd som efter ett hårt pass på labbet.

I morgon blir det segling med en vän som jag har känt sen jag var ca 4 år. Tack svärfar för att vi får låna båten, det betyder mer än du anar för mig!
Utan båt är jag strandad och olycklig. Sån är jag. På kvällen blir det räkkräftmyskväll hos Björnen. Den årliga kräftskivan ställs in,
vi pallar inte att organisera sånt där just nu. Men nästa år SKA det bli!
Lördag är det texmex tema hos CoK och fika med Jessika och Anders som jag skulle vilja träffa mera men det hinns bara inte.
På söndag, bara packa och åka till Kiel.

Borde ringa brorsan. Borde 1000 saker, tex sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Big up till köttfärslimpa på Sveas!