fredag, september 14, 2007

TGIF!

Det har varit en grymt intensiv vecka som jag kommer behöva meditera över en lång tid. Jag har kanske lärt mig lite grann iallafall. Tex lite av hur man beräknar osäkerheteter i avancerade modeller som tex klimatmodeller eller globala modeller av havet med 36 variabler. Interessant att få lite inblick. Lunchen intogs i början av veckan på mensa, men namnet tilltrots kunde dom inte laga mat där så vi sökte oss till andra ställen efterhand. Jag känner mig som vanligt lite malplacerad bland alla dessa genier. Eller ödmjuk kanske. En person, amerikan stack ut lite och verkade kanske en smula förvirrad som tex när han trodde busstiderna var i sekunder; det stod typ 06 | 15, 30. Dvs bussen gick 0615 och 0630, ganska kul :). Iallafall, det ska bli skönt att komma hem igen och softa lite på färjan på vägen. Färja är ett väldigt trevligt sätt att resa på måste jag säga. Rekommenderas! Dock: prognosen för hemresan är 17-23 m/s så det kanske gungar en smula...


Danmarksfärjan sedd från den enorma tysklandsfärjan

Det första man ser när man anländer till tyskland är das boot och jag får das boot låten på hjärnan resten av dagen.

Tyskt studentrum. Ingen toa, inget vatten bara mögel-lukt, ångest och sunk. Ingen onödig lyx som tar fokus från studierna mao. :)

IFM Geomar institutet. 500 anställda och enorma resurser vad det verkar. Säldammen framför byggnaden är tex en liten skojig sak som tyskarna har råd med...

Middag på den mysiga restaurangen i parken. All mat är är tyskt kraftfoder med hög fetthalt men mycket god smak och dessutom hade dom ljuvligt god öl.

Hamnen i Kiel från terassen på institutet, där vi käkade frukost varje morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att skepparandan sitter i. Kollar prognosen innan han ska med färja...

/R

sa...

Självklart! Man måste ju ha koll :D
Färjan gungade lite, det var glest på frukosten....